Pilne!

Niezapomniane chwile w Warszawie

22 Maj 2015
1322 razy

W dniach 21-22.05.2015 odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy. Wyjechaliśmy z Żydowa szczęśliwi, ponieważ zapowiadały się wspaniałe dwa dni - w dodatku bez lekcji! Podróż przebiegła pomyślnie. Gdy dotarliśmy na miejsce, czekała na nas pani przewodnik, której zadaniem było przybliżyć nam historię Starego Miasta i pokazać najciekawsze jego zabytki. Widzieliśmy m.in. Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, kościół Świętego Ducha, Pomnik Małego Powstańca. Po trzygodzinnym spacerze po Starym Mieście przyszedł czas na Centrum Nauki Kopernik. Każdy miał możliwość przeprowadzenia doświadczeń, rozwiązania quizów i skorzystania z wielu ciekawych atrakcji. Po zabawie i posiłku udaliśmy się d Wiszących Ogrodów, w których można było poczuć się jak w bajce. W drodze do hostelu mieliśmy okazję zobaczyć z bliska Stadion Narodowy. Noc, ku zdziwieniu opiekunów, przebiegła bez większych problemów. Ale trudno się dziwić, skoro do hostelu szliśmy aż 2 godziny!

Drugiego dnia - od samego rana - było intensywnie. Mogliśmy wjechać złotymi windami na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki.  Panorama Warszawy chyba na wszystkich wywarła ogromne wrażenie. Następnie pojechaliśmy do Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych na plan filmu Miasto 44. Podzieliliśmy się na dwie grupy i kiedy jedni zagłębiali się w tajniki filmu, drudzy zwiedzali Park Łazienkowski. Wygłodzeni i już delikatnie zmęczeni udaliśmy się na upragniony obiad w pobliżu Złotych Tarasów. Po obiedzie nadszedł czas na Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam przenieśliśmy się w czas II wojny światowej. Trzeba przyznać, że chyba każdy był poruszony tym, co zobaczył. Zainteresowanie było tak duże, że byliśmy tam do zamknięcia.

Zadowoleni wróciliśmy około godziny 22. Wydaje mi się, że wycieczka podobała się każdemu. Trudno się dziwić, bo Warszawa jest naprawdę pięknym miastem. Widać to zresztą gołym okiem na poniższych zdjęciach.