Klasa 3a
Empatia w matematyce – projekty uczniów klasy 3a
- 14.11.2025 21:30
- Uczniowie klasy 3a Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w ramach innowacji „Empatia w matematyce” wykonali I moduł „Matematyka z sercem”, który połączył rozwijanie umiejętności matematycznych z budowaniem samoświadomości i kompetencji społeczno-emocjonalnych. W ramach działań dzieci zrealizowały kilka angażujących zadań, które pozwoliły im lepiej zrozumieć siebie, innych oraz praktyczne zastosowania matematyki.
Pierwszym elementem projektu był Wykres nastrojów klasy, dzięki któremu uczniowie obserwowali, jak zmieniają się ich emocje w ciągu dnia i tygodnia. Następnie powstała Mapa emocji w przestrzeni klasy, która pokazała, w jakich miejscach najczęściej pojawiają się określone uczucia, co stało się pretekstem do rozmów o komfortowej i bezpiecznej atmosferze.
Kolejnym zadaniem było Liczenie dobrych uczynków – uczniowie monitorowali swoje życzliwe działania, a następnie analizowali dane, tworząc proste zestawienia i wykresy. Wspólne budowanie wieży z klocków okazało się świetnym ćwiczeniem na współpracę, planowanie oraz mierzenie wysokości i stabilności konstrukcji.
Projekt zakończyła „Tablica supermocy”, na której dzieci wskazywały swoje mocne strony oraz talenty kolegów i koleżanek. Dzięki temu wzmocniły poczucie własnej wartości i empatię wobec innych.
Wszystkie aktywności nie tylko rozwijały kompetencje matematyczne oraz emocjonalno-społeczne uczniów, lecz także dostarczyły im wiele radości. Projekt pokazał, że matematyka może być bliska codziennym doświadczeniom, a nauka przez zabawę jest najlepszą drogą do odkrywania swoich możliwości.
- więcej
Innowacji "Empatia w matematyce" w klasie 2a
- 07.07.2025 20:02
- Empatia w matematyce — nowoczesna innowacja w klasie 2a
W klasie 2a Szkoły Podstawowej wdrożono niezwykłą innowację pedagogiczną pod nazwą „Empatia w matematyce”, która pokazała, że nauka liczenia może iść w parze z rozwijaniem wrażliwości społecznej. Projekt został podzielony na pięć modułów tematycznych, obejmujących codzienne sytuacje, w których dzieci mogły wykorzystać matematykę w praktyce.
Uczniowie wcielali się w klientów sklepów, kucharzy, gości restauracji, odwiedzających aptekę, a także podróżnych kupujących bilety. Podczas tych zajęć nie tylko ćwiczyli dodawanie, odejmowanie czy przeliczanie pieniędzy, ale także uczyli się współpracy, uprzejmości, empatii i rozumienia potrzeb innych osób.
Zajęcia były pełne aktywności, gier dydaktycznych i symulacji, co sprawiło, że dzieci bardzo chętnie w nich uczestniczyły. Dzięki takiej formie edukacji najmłodsi nie tylko doskonalili swoje umiejętności matematyczne, ale również rozwijali kompetencje społeczne, tak potrzebne w dorosłym życiu.
Projekt „Empatia w matematyce” udowodnił, że szkolna matematyka może być ciekawa, praktyczna i pełna wartości wychowawczych.
- więcej